17 Mart 2011 Perşembe

bahar mı geldi ne ?




    bir kaç gün önce kartopu oynuyorduk,şimdi dışarısı günlük güneşlik,önceki gün gördüm; kedi menekşesi denen benimse maviş dediğim minicik fakat bünyesinde muhteşem bir tasarım barındıran kır çiçekleri açmış,bir kaçta papatya gördüm,bunlar benim için her zaman baharı müjdelemiştir,
   herkese olurmu bilmem ama bahar benim içimde her zaman bir kıpırtı bir sevinç uyandırır,yeni bir şeyler yapma isteği, başlangıçlara dair umutlar,aynı zamanda biraz miskinlik biraz melankoli,
  dünyanın oldukça karamsar bir tablo çizdiği şu günlerde umarım bahar herkese yeni umutlar ,güzel başlangıçlar ve aşk getirir...
 her zaman bu havalarda aklıma gelen bir şiiri paylaşmak isterim,ne güzel söylemiş orhan veli;


Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.
ORHAN VELİ KANIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder